Celem Kongresu jest przybliżenie nowej, dynamicznie rozwijającej się gałęzi medycyny weterynaryjnej, jaką jest medycyna behawioralna. Chcemy zaprezentować dokonania polskich ośrodków akademickich oraz codzienność lekarzy klinicystów specjalizujących się w zaburzeniach zachowania zwierząt towarzyszących. Przedstawiamy medycynę behawioralną, jako element wiedzy z zakresu chorób wewnętrzynych zwierząt, niezbędny każdemy lekarzowi weterynarii do postawienia prawidłowego rozpoznania.

PROGRAM:

Moderator:  prof. dr hab.Roman Lechowski

prof.  dr hab. Roman Lechowski "Zaburzenia zachowania w chorobach endokrynologicznych."

dr n. wet. Jagna Kudła "Stary pies i stary kot jako pacjent behawioralny."

lek. wet.  Joanna Iracka "Ból - podstawowy objaw kliniczny i wielkie wyzwanie diagnostyczne", "Kiedy, dlaczego i po co stosować leki psychotropowe w zaburzeniach behawioralnych?"

lek. wet. Agnieszka Janeczek "Nie taka samotność straszna" - zespół lęku separacyjnego u psów jak sobie z nim  poradzić?"

dr hab., prof. SGGW Tadeusz Kaleta "Zagadnienie motywacji w ocenie behawioru psa i kota domowego"

mgr Andrzej Kłosiński "Emocje, ich wpływ na zachowanie zwierząt i problemy behawioralne."

dr Katarzyna Fiszdon "Człowiek - główna przyczyna problemów behawioralnych psa."

lek. wet. Joanna Karaś -Tęcza "Łysienie na tle psychogennym u kotów - czy to na pewno jest diagnoza
ostateczna?"  "Ziarniniak z wylizywania u psów - problem dla dermatologa czy behawiorysty?"

dr n. wet. Sybilla Berwid-Wójtowicz "Dietetyczne wspomaganie dojrzałych kotów z Syndromem Zaburzeń Poznawczych (CDS)?"

lek. wet. Jolanta Łapińska "Zaburzenia obsesyjno- kompulsywne u psów, przyczyny i terapia."

dr n. wet. Sylwia Lew - Kojrys "Choroba dolnych dróg moczowych kotów - chorobą somatyczną czy  behawioralną?"

Informacje i  zapisy  WWW.ETOVET.PL