Lynelle R. Johnson DVM, MS, PhD,
członek dyplomowany ACVIM (Choroby wewnętrzne małych zwierząt)

Dr Johnson uzyskała tytuł lekarza weterynarii na Ohio State University, następnie przez trzy lata pracowała w klinice małych zwierząt w Nowym Jorku, po czym ukończyła studia magisterskie oraz rezydenturę na University of Illinois. Jest dyplomowanym członkiem American College of Veterinary Medicine. Tematem pracy i badań dyplomowych dr Johnson była astma kotów. Po rezydenturze dr Johnson odbyła staż z zakresu onkologii i radiologii na Colorado State University. Uzyskała grant finansowany przez National Institute of Health Heart, Lung and Blood na badanie wpływu aktywności fizycznej na czynność naczyniową w płucach, a w 2000 roku uzyskała stopień doktora w dziedzinie fizjologii na University of Missouri. Dr Johnson jest redaktorem rozdziału poświęconego chorobom układu oddechowego w publikacji ?5 Minute Veterinary Consult and Current Veterinary Therapy XV?, a niedawno napisała podręcznik z zakresu wyłącznie chorób układu oddechowego ?Clinical Canine and Feline Respiratory Medicine?. Jest członkiem Veterinary and Comparative Respiratory Society. Zainteresowania badawcze dr Johnson obejmują kliniczne choroby układu oddechowego psów i kotów oraz interakcje serce-układ oddechowy. W grudniu 2000 roku dr Johnson rozpoczęła pracę na Wydziale Medycyny Weterynaryjnej na University of California, gdzie obecnie jest profesorem na Katedrze Chorób Wewnętrznych i Epidemiologii. Prowadzi zajęcia dydaktyczne w dziedzinie chorób układu oddechowego i medycyny klinicznej dla studentów weterynarii oraz konsultacje z zakresu endoskopii i fizjologii układu oddechowego dla rezydentów.

Dr. Rebecca Kirby >>